Nejnovejší galerie
Winter Hradec 2014
Pořádané závody
Fotka dne

Hlavní sponzoři

PolyPLASTY
omnipack

Naši partneři

microtherm
activesport
NUTREND-Sportovní výživa
Porsche Hradec Králové
pells
moose
yate sport
Rock Machine
cyklo pešek
koloshop
C & K

Články

Expenův Pells Aeron
Časovka Šerlich
Kluziště v Orličkách
Sajrajt a marast

Další weby

Webové album Picasa Hradecký pohár HSK facebook

Návštěvnost

Pláště Vittoria Rubino Pro

V tomto případě se nejedná o klasický profesionálem zpracovaný test, ale jde spíš o shrnutí zkušeností, dojmů a pocitů ryzího amatéra nasbíraných během používání těchto plášťů.

Úvodem několik základních informací:
- Pláště byly zakoupeny na jaře 2009 u firmy KASTAR, která je výhradním dodavatelem plášťů pro náš tým HSK cycling team Hradec Králové.
- Jedná se o pláště „Vittoria Rubino Pro“ v černém provedení a velikosti 622 x 23.
- Určení výrobcem je trénink i závody.
- Šlo ještě o model s hustotou vláken 120 TPI (u posledních modelů této řady došlo k navýšení na 150).
- Běhoun je uprostřed hladký a směrem k bokům je opatřen drobnými výstupky, které se směrem od středu k bokům zvětšují. Správná orientace otáčení je na plášti označena šipkou.
- Udávaná váha výrobcem je 240 gramů (po najetí 3.300 km jsem navážil u předního 241g a u zadního 239g).
- Doporučené huštění výrobcem je 8 – 10 Barů (dodržoval jsem).
- Po najetí 3.300 km jsem při tlaku 9 Barů naměřil šíři pláště 23,7 mm a prohodil přední se zadním.
- Celkem jsem na nich najel cca 8.000 km.
- Pláště byly nasazeny na kolech Shimano WH-R550.
- Moje váha je 80 kg, ale nejsem silový tip.

První moje seznámení s plášti bylo hned po zakoupení a jejich montáži. Ta proběhla velice snadno a to bez použití montážních pák. Při pohledu na roztočené kolo jsem na běhounu ani bocích neobjevil žádné šmajdání či boule. Tak tomu bylo i po celou dobu co jsem je jezdil. Od začátku až do konce jsem si pochvaloval jejich jízdní vlastnosti na všech površích a to jak za sucha, tak i za mokra. Na tréninkové pláště dle mého velice dobře odvalují a v zatáčkách drží. Co se týče povrchů na kterých jsem jezdil - žádné šetření! Od kvalitního asfaltu přes horší i katastrofální, až k dlažbě s kostkami u krajnic napolo vyvrácenými. Prostě klasika okresních silnic na Královéhradecku, která nijak nevybočuje z českých silničních poměrů. Rovněž i pár nepříjemných děr jsem s nima vymetl a to bez sebemenší úhony. Klasické defekty sice byly, ale napínáček či kus ocelového drátu by neustál žádný silniční plášť. Zkráceně řečeno, po celou dobu žádný problém. Dokonce se mi jednou stalo, že jsem po defektu vlastní chybou špatně nasadil přední plášť a po nahuštění na 10 Barů se patka pláště v délce cca 10 cm vyvlékla z rantlu ráfku. Aniž bych si toho všiml jsem s tím odjel 70 km závodu s několika úseky letité dlažby. Plášť v této nechtěné zkoušce obstál na jedničku a duši udržel na svém místě. Jen jsem se divil, že mi nějak divně drncá přední kolo. Šlo ale o závod a tak jsem nechtěl zastavovat a hledat příčinu.
Jak je uvedeno v úvodních informacích najel jsem na nich cca 8.000 km a ještě je mám odložené pro dojetí na zimním kole. Počítám ještě tak s 2.000 km. Po najetých 3.300 km, když jsem prohazoval přední se zadním, byl běhoun z předního kola takřka nedotčený a na zadním byla uprostřed ploška cca 5 mm široká.
Závěrem mohu s klidným svědomím tento tréninkově závodní plášť vřele doporučit. Je to opravdový držák s dobrými jízdními vlastnostmi. Věřím, že i s novými plášti „Vittoria Rubino Pro“, které jsem si po loňské zkušenosti pořídil i na tu letošní sezónu, budu stejně spokojený.

Autor: Boban    Dne: 2.4.2010
copyright HSK - cycling 2009 | design a kód: Michal Dyntar